نوشته شده توسط : نقره جات

قیمت سنگ یشم

نگین یشم سبز اصل یک نگین با ارزش و گرانبها میباشد و قیمت هر گرم نگین یشم سبز باتوجه به رنگ، شفافیت، خلوص، وزن، محل استخراج و گونه آن می تواند خیلی ارزان تا خیلی گران باشد و بسته به گونه زیورآلات بکار رفته میتواند گوناگون باشد.گونه های بقیه آن نظیر سیاه، سفید و حتی زرد هم وجود دارد لیکن در اینجا به انبوه ترین گونه های همان نگین می پردازیم.در اوایل سال 2013 هر کیلو جید سیبری 500 تا 650 دلار بود در نهایت سال بعد ( 2014) همان بها به 1000 دلار رسید و 50 هزار دلار آمریکا ارزش هر کیلو یشم سیبری با پدیده چشم گربه می بود ( سال 2115) و جید بدون پدیده چشم گربه در “هر کیلو بیش از 21 میلیون تومان ” به وجه جمهوری اسلامی ایران هست. برای مشاهده قیمت و تتوضیحات کامل سنگ یشم یه سایت شرف انلاین مراجعه کنید.



با کمال تعجب، یشم اسم گوهر معدنی می باشد که دو سیلیکات متفاوت یشم را دارد - نفریت و جادیت. چیزی که ما آن را یشم می اسمیم، یک کریستال واکس نوشیده و کوتاه نیست، شبیه الماس یا یاقوت - یک گوهر ساخته گردیده از یکی از همین ترکیبات معدنی هست و از بلورهای کوچک به نیز پیوسته بوجود آمدن گشته ا ست. در حالیکه چه هر دوی آن ها به عنوان یشم شناخته می گردند، ولی تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.
دقت داشته باشید که در ارزش گذاری همین نگین یکنواختی رنگ، شفافیتی همچون شفافیت عسل، خلوص و پاکی بالا، جلا و خاص بودن رنگ در زیاد شدن ارزش تاثیرگذار هست و مواردی نظیر کدر و مات بودن (اوپاک) و لکه دار بودن از قیمت همان سنگ می کاهد. باتوجه به همین خاصیت هاست که قیمت آن می تواند از 1 دلار تا 1 میلیون دلار متغیر باشد. در راستا دقیق تر تشریح خواهد گردید.
جهت انتخاب شفافیت محدوده پنجره دار (پدیدار گردیده) را خیس و صفحه فلزی اوپاک را در برابر آن قرار دهید و با نور به درون نگین تابیده و در صورتی که بازتاب منعکس گردیده روی صفحه بتابد یعنی نگین شما شفافیت مناسبی دارد.
چنانچه سطح نگین ترک های سطحی داشته باشد مقدور میباشد تا داخل هم به همان شکل ترک نوشیده باشد.
چنانچه نور تابیده گشته به سطح یشم منعکس نشد احتمالا نیزان رنگ اصلی کلی گوهر جید میباشد اگرچه بمنجر اشکال توده ای مقدور می باشد همین بازتاب مبهم باشد.
قیمت سنگ یشم سیاه اصل نسبت به گونه سبز پایین تر میباشد. هرچه همین نگین سبزتر و شفاف تر (به زلالی عسل) باشد قیمت غالبای پیدا میکند. برای قیمت تقریبی نمونه سیاه (سبز خیلی تیره) برای هر گرم تا حدود 2-3 دلار می باشد. برای مثال گردنبند زیر با حدود 30 گرم وزن بهای در حدود 30 دلار دارد.


گاهی یک رگه یا نقطه مرفه می تواند رنگ را یکنواخت نشان دهد که می توانید فیبر اپتیکی را به پشت یک کابوشن جیدیت سفیده که رگه یا نقطه ای سبز دارد بتابانید در همان صروت همه کابوشن سبز دیده می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

انگشتر نقره فیروزه گوهری با قیمت و گرانبهاست که در رنگ های فیروزه ای با جثه های رنگی مختلف آبی روشن، آبی تیره، سبز روشن و سبز تیره وجود دارد. نگین انگشتر نقره فیروزه از گونه گوهر آذرین می باشد که در مناطق آتشفشانی و در نزدیکی سطح زمین یافت می گردد. فیروزه نگینی با پیچیدگی 5.5 الی 6 میباشد، همین گوهر در حالتی که کاملا بی آب شود استحکام غالبای می یابد.

با خرید گوهر انگشتر نقره فیروزه نیشابور، نیز به درودت خویش یاری کنیم و نیز به حفظ فرهنگ و اصالت ایرانی ببالیم. همین گوهر در ابعاد و ساختار گوناگون شامل ارزش های مختلف می باشد، هنگام خرید نگین انگشتر نقره فیروزه به اصل بودن آن توجه کافی داشته باشید و تلاش نمایید از مراکز عفیف گوهر فیروزه را تدارک نمایید. sharafonlline


در سومین که در کشور های عربی مرسوم میباشد، انگشتر نقره فیروزه به دو گونه عجمی و شجری تقسیم می گردد.بعضی از فیروزه ها حاوی رگه هایی می باشدند اما بعضی سایر کاملا صاف و یکدست آبی می باشدند که روی سطح آن ها هیچ رگه و شکستگی وجود ندارد، عربها به همان گونه فیروزه ها فیروزه عجمی می گویند.

بهره بردن از نگین انگشتر نقره فیروزه در ساخت طلا و زیورآلات از 5500 سال قبل از تولد رواج داشته میباشد.
زیورآلات فیروزه ای از جذابیت خاصی برخوردارند و همان جذابیت میسر می باشد به ادله سایه های آبی رنگ مختلف آن ها و یا پیشواها و طرح های متنوع
در زیورآلات فیروزه ای و یا به باعث یک جذابیت غیر قابل توصیف در آن ها باشد.

انگشتر زنانه و انگشتر مردانه فیروزه یکی سایر از نمادهای همین نگین قشنگ می باشد که در طرح و اندازه های متفاوت طراحی و ساخته می گردد، یکی از برترین سوغاتی هایی که می توانیم برای عزیزانمان به ارمغان بیاوریم این انگشتر فیروزه هستگوهر های فیروزه درجات مختلف دارند که ارزش آن ساختمان به میزان یک بودن یا درجات بقیه گزینش می گردد و بخاطر قشنگیی و ارزشی که دارد، در بازار به عنوان گوهر ارزشی فروخته می گردد.



همینطور در طول هزاران سال از گوهر جواهر فیروزه برای مراقبت در مقابل شرارت ها و دفع کردن نامناسبی ها و برای جذب شانس و اقبال و بخت نیک بهره بردن می گشته میباشد.
گوهر های فیروزه حیوان در عمق زمین به ادله تولید اسید آب زیرزمینی نرم می گردند بنابراین کیفیت ضروری و بها جواهر ناچیزی دارند، برترین نمونه فیروزه، در نزدیکی سطح زمین وجود دارد. گوهر فیروزه گونه های متفاوتی دارد که در همین محدوده از جهانی مد شرف آنلاین به معرفی آنها می پردازیم و شیوه تشخیص انگشتر نقره فیروزه اصل را از سایر نوع آن برایتان بیان می دهیم.
فیروزه های نیشابور ماتریس ندارند و رنگ آنها آبی یکدست می باشد. فیروزۀ مرغوب رنگ آبی آسمانی دارد. گوهر فیروزه اصل نیشابور شامل نقاط و رگه های سیاهی در پشت سنگ میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

در گذشته جزیره آتشفشانی زبرجد در بحری قرمز، شرق مصر مهمترین منبع گوهر زبرجد سبز با تاریخچه ۳۵۰۰ سال بوده می باشدحالا برترین گونه با بالاترین کیفیت از منطقه موگوک در برمه استخراج می شود باآنکه نمونه سبز پاکستانی نیز خیلی باکیفیت هستدیگر معادن در استرالیا، برزیل، مکزیک، نروژ، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا و آمریکا وجود دارند به تازگی چین تبدیل به بزرگترین تولید نماینده نگین زبرجد سبز گردیده میباشدهمین سنگ سبز رنگ در شهاب نگین هایی که با زمین برخورد نموده اند نیز دیده گشته و روی سیاره مریخ و کره ماه هم به شکل الیوین کشف گشته می باشد.

به علت وفور همان سنگ و اهمیت فواید نگین زبرجد در اسلام، از همین سنگ ساختار و اندازه های گوناگونی جانور می باشد و به همان منجر گزینه خیلی مناسبی برای گوشواره و بقیه طرح ها هست که با توجه با یکدیگر تطبیق می یابند. همان سنگ پیچیدگی مناسبی دارد و با کمی مواظبت می توان آن را برای ساخت خاتم هایی که در طول شبانه روز به کار گیری می گردند به کار پیروزی. به باعث قشنگیی منحصر به بشرش میتواند گوهر خوبی برای گردنبد، دستنبد، بازوبند، سنجاق سینه، گل سینه و گوشواره باشد و تنوع رنگ دیدنیی را ایجاد خواهد نمود.
زبرجد در سرتاسر دنیا یافت می گردد. یکی از قدیمیی ترین و برجسته ترین معادن زبرجد در جزیره آتشفشانی رسوم جان St. John’s Island بحری سرخ فام هست. معادن بقیه شبیه میانمار، استرالیا، برزیل، چین، کنیا، مکزیک، پاکستان، سریلانکا، آفریقای جنوبی و مصر هست. در پاکستان نوع های به طور نسبی ابعاد بزرگ و قشنگیی با خلوص بالا یافت می گردد. امروزه آمریکا بر سر به دست آوردن رتبه بزرگترین تولید نماینده جهان رقابت دشواری با چین و پاکستان دارد.



از برجسته ترین فواید زبرجد همین هست که آن را به هیچ عنوان نمی توان آماده نمود یا به طور مصنوعی ساخت. با همین حال احتمال بهره بردن از فویل فلزی در آن برای بالا بردن مقاومتش وجود دارد. همینطور مقدور می باشد که گوهر های کمرنگ تر با لایه سبز پوشانده گردند تا رنگ برتری داشته باشند. گونه ساختگی هم به شکل لعل ترکیبی یا یاقوت کبود وجود دارد.
گوهر زبرجد یا در اصطلاح پریدوت را زیرمجموعه خانواده الیوین می فهمند که ترکیب شیمیایی سیلیکات عاری از آهن و منیزیم دارد. دشواری آن در حدود ۶٫۵ تا ۷ می باشد. شکست دوگانه خیلی نیرومند دارد که پول تمایز آن با زیرکن و تورمالین سبز میباشد و جلای شیشه ای دارد و شکست نور آن ۱٫۶۹۰ تا ۱٫۶۵۴ میباشد. شکل بلور از راست لوزی، منشوری فشرده و به صورت شیارهای عمودی می باشد. ترکیب زبرجد ترکیب شیمیایی مشابه الیوین دارد که متشکل از گدازه های مافیک و اولترامافیک میباشدهمین نمونه از گوهر های مافیک اغلب در لاواها و گوهر های پریدوتیتی گوشته زمین بوجود آمدن می گردد که توسط لاواها به سطح زمین منتقل می گردد.

 نیز چنین از گوهر های بهای در حجم های خیلی کمی شکل گیری می گردند. در بعضی از مقالات آورده گشته می باشد که گوهر پریدوت به شکل تراش نوشیده که به گوهر جواهر آسمانی نامدار هست، از یک شهاب نگین سقوط نموده و در شرق سیبری در سال ۱۷۴۹ بدست آمده میباشدالان گفته گردیده که در سال ۲۰۰۳ همان نگین کمیاب در سیاره مریخ هم کشف گشته هست.
زبرجد به وسیله جنگجویان نبرد های صلیبی در قرون وسطی به اروپای مرکزی پیروزیه گردید و اغلب برای اهداف دینی و کلیسا بکار پیروزیه می گردید و یکی از پر طرفدارترین گوهر ها در عصر باروک بوده هست. پریدوت نگین ملی مصر می باشد و از زمان بمی باشدان به عنوان جواهر با قیمت بوده هست. از آنجا که در زیر روشنایی روز، همان سنگ نامرئی و شیشه ای هست مصریان قدیمی فکر می نمودند که نور آفتاب را جذب می نماید و آن را به عنوان «نگین آفتاب » مورد مقام قرار می دادند.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

آداب استفاده از پک کامل حرز امام جواد (ع)

روحانی قیمتیی در تعریف طلسم همان چنین می گوید: تمزیج قوای عالیه فعاله با سافله منفعله طلسم است.
و علامه مجلسی در مورد ت أثیرسحر می گوید:
آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم گردید همین میباشد که برای طلسم یک نمونه ت أثیر آن نیز در برخی آن نیز در برخی از افراد و ابدان (ج بدن)هست شبیه ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی هنگام همراه داشتن همان حرز از گناهانی شبیه زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و یاری به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، حتم رحم، عاق والدین، ترک امر به مشهور و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن مذهب برای رسیدن به عالم، کفران نعمت، ریشخند، دروغگویی و …که سبب نازل گشتن بلا می گردد، بپرهیزید.
حرز شامل اسماء متبرکه هست و نباید بی وضو به آن دست بزنید. sharafonline
همراه بودن حرز در هنگام مستراح رفتن و هنگام جنابت ساختاری ندارد لیکن خانم های حائض و نفسا باید یا حرز را نبندند یا درون یک پوست چرمی بگذارند.
به حرز آب نرسد تا نیز نقره دیر تر سیاه گردد و نیز پوست آهو از حالت طبیعی خویش خارج نشود
هنگام نخستین بار بستن حرز توجه بفرمایید قمر در عقرب نباشد.


در حالتی که با داشتن همان حرز حادثه ای برایتان رخ داد بفهمید حادثه ای درشت تر در انتظار شما بوده می باشد که به عنایت خدا تبدیل به همین بلای کوچک تر گردیده میباشد. زمانی که می خواهید حرز ولیم جواد (ع) را بر بازو ببندید:
وضو بگیرید.
چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی بخوانید) بمذهب نمونه:
در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت وهله «آیه الکرسی »، هفت وهله آیه 18 سوره آل عمران مشهور به «شهدالله »، هفت وهله سوره شمس، هفت نوبت سوره لیل و هفت نوبت سوره توحید را بخوانید.
بعد از اتمام نمازتان حرز را بر بازوی راست خویش ببندید.
چنانچه حرز را برای کودک نابالغ گرفته اید، کسی را از طرف مالک حرز نائب نمایید تا نماز را به نیابت از آدمیزاد بخواند. می توان گفت که نیزه ائمه اطهار علیه السلام شامل احراز مخصوص خویش بودند. نکته قابل دقت اینجاست که در مذهب وهابیت که همان دسته از کارها را حرام میدانند بهره بردن و استفاده از دعای حرز حضرت جواد ع و یمانی امیر المومنین را بلامانع اظهار نموده اند ! درمنابع روایی شیعه، احراز گوناگونی از ائمه علیهم السلام نقل گشته می باشد؛ همچون حرز حضرت زهرا درود الله علیها، یمانی منسوب به امیرالمومنین (ع)، حضرت خدیجه درود الله علیها و … اما با دقت به معنی حرز ولیم جواد (ع) و خاصیت ها دعای حرز حضرت جواد (ع) همین حرز یکی از نامدار ترین احراز برای دفع بلا می باشد و مسلمانان می توانند از خواص دعای حرز حضرت جواد (ع) در همان امر بهره کافی ببرند.

 

خواص پک کامل حرز امام جواد 

در بین ادعیه و احراز معروف ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) میباشد.با دقت به متن حرز شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را اسم پیروزی از جمله:دور گشتن نگاه و زبان سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین،شیاطین، جنیان،غولان،حفظ از وسوسه گر و کینه و مکر، حفظ از آسیب و فساد و غرق گشتن و هلاکت و شکست خوردن، حفظ آبرو،حفظ از آدم کشی و انتقام و حتم گشتن، حفظ از مریضی وناخوشی وآزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش،حفظ از وسوسه،حفظ از نقصان در مذهب و معیشت در زندگی و...

سید بن طاووس دعای حرز ولیم جواد (ع) را در یکی از کتبیی خود نقل کرده می باشد و همینطور علامه مجلسی در جلد ۹۱ کتاب بحار الانوارش به آن اشاره کرده و آن را از سید بن طاووس نقل نموده می باشد. نگارش، خواندن و همراه داشتن همان حرز اثر زیادی دارد و خواندنش خیلی توصیه شده میباشد.

۱- روحانی بهاءالدینی توضیح نموده اند: آدمیزادی با نگینی ابعاد بزرگ بر سر انسانی می زد لیکن مشاهده کردم هیچ اتفاق خاصی برای وی نیفتاد زیرا که حرز ولیم جواد (ع) را به همراه خویش داشت.

۲- سید بن طاووس: در روایات آورده گشته می باشد که به عامل وجود همان دعا، مامون در نبردهایی که با روم داشت پیروز شد.

۳- سید بحرالعلوم می فرمایند: حرز ولیم جواد (علیه السلام) نامدار، معروف و مورد تایید است. ایشان رخصت قراردادن دعا در قابی از نقره را صادر می کند.

۴- آیت الله مجلسی فرموده اند: طلسم و طلسم به وسیله عوذات (دعاهای نقل گردیده از معصومین) و آیات قرآن و امید به خداوند باطل می گردد.

۵- حرز ولیم جواد از نظر آیت الله بهجت: به منجر جلوگیری از چشم خوردن و یا باطل گشتن طلسم و سحر معیت همین حرز اثر زیادی دارد.

۶- آیت الله خرازی فرموده اند: به یاد دارم که حتی از قبل از شورش انقلاب اسلامی دعای حرز ولیم جواد (ع) بین علما نامدار و شناخته گردیده بود.

ب)دفع چشم جراحت:
امام صادق (ع):«در حالتی که نبش قبر برای شما مقدور بود (و عامل مرگ ها را می دانستید)برای شما آشکار می شدکه منجر اکثرا مرگها چشم جراحت هست » وهمچنین از پیامبر اکرم (ص)نقل گردیده میباشد:«که چشم جراحت مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می دهد.»شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات همین حرزبرای دفع چشم جراحت تجربه گشته می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

در نجف

درنجف گوهری صاف و شفاف شبیه شیشه میباشد که از نمونه نگین های کوارتز است. در نجف شامل فواید معنوی بالای میباشد. بعضی از گونه های همان گونه گوهر شامل خطوط سیاه رنگ است که به همان گونه « در مودار » گفته می گردد.

گوهر در نجف در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و شیشه ای مایل به سرخ فام در وادی السلام نجف درعراق یافت می گردد که دومی در میان کشورهای اسلامی به “در حسینی ” شهرت دارد.

دیدنی هست بفهمید شیوه ساخت همین در، مختص به شهر نجف عراق میباشد و زیرا فقط در همین سرزمین حاصل میگردد به در نجف شهرت دارد. باید دقت داشت که نه فقط هیچ موردی با عنوان مضرات گوهر در نجف وجود ندارد و درباب مضرات آن شفاها و به صورت مستند مطلبی ارائه نشده میباشد بلکه همان گوهر از نظر معنوی دارنده خیلی با بها و گران قیمت میباشد در راستا به طور کامل به خاصیت ها نگین در نجف خواهیم پرداخت. گوهر در نجف به صورت دو رنگ شیشه ای بی رنگ و شیشه ای مایل به سرخگون در سرنوشت وادی السلام نجف کشور عراق یافت می گردد که به گونه دوم در حسینی هم گفته می گردد. نمونه های سایری از گوهر در نجف خط های سیاه رنگی به شکل مو دارا میباشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که همین نگین تنها در منطقه درشت قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می گردد، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور اندک با آن آشنایی دارند. منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب هم میباشد مکانی با ۵ میلیون جسد میباشد که بزرگترین گورستان عالم هست. مکانی که نوح، هود، آدم و همچنین ولیم علی علیه السلام در آن دفن گشته اند. همین قبرستان که به اسم وادی السلام می باشد، در شهر نجف اشرف قرار دارد که پیشینهی به بلندای تاریخ دارد. گفته گشته که ارواح مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در همان گورستان به شو نیز می آیند، در شرایطی که شخص مذهب داری از عالم برود فرشتگان بدن او را به همین قبرستان منتقل خواهند نمود و بلعکس. از جمله مکان های با قیمت و مقدس گورستان، اعتبار ولیم زمان و احترام لیکنم صادق هست.


خصوصیت گوهر در نجف اصل با دقت به اینکه رنگ سفید و شفافی که دارد نیزه چاکراها را تحت اثر قرار می دهد و غالبا می تواند برای نیزه مقاصد متافیزیکی شبیه درمانگری، زیاد شدن هوشیاری، بازکردن چاکرا، رابطه با درک داخلی، دستیابی مجدد به خاطرات نامحسوس، برقراری تعادل قطبیت ها، زیاد شدن سطح مراقبه و رویابینی مورد بهره بردن قرار گیرد. نگین دور نجف به صورت کارآمد با نیزه ی نگین های سایر هماهنگی دارد.

باآنکه همین گفته اکثرا مانند به کارهای ساحری باشد با همان حال به لحاظ تاریخی جذاب می باشد بفهمید که بلیناس در کتاب عجایب المخلوقات در رابطه فواید در نجف (در کوهی) به همان موضوع پرداخته هست که: “هر کس بلور بستاند به شکلی که قمر به مشتری نگردد و سنگی بکند و روی آن نقش کند شمایل مردی بر کرکسی وجود دارد، چوبی به دست گرفته، زیر کرکس همان پنج حرف ساختمان کند (ب س ع ا ل) و همین سنگ را بر خاتمی بدرد قرار دهد و مقداری کافور زیر همین گوهر بگذارد و به انگشت کند پیش خلایق پرطرفدار بود و نباید لباس سیاه بپوشد و بلوط نخورد و خویش را پاکیزه دارد.

فضایل و اجر بهره بردن از گوهر در نجف

در مورد فضایل و اجر به کار گیری از گوهر در نجف، روایات متعددی از لیکنمان نقل گشته میباشد:

همان نگین موجب قوی کردن انرژی معنوی می گردد و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن منجر ایجاد ساکتش می گردد.

از امام صادق (ع) نقل گشته: د ُر نجف که در نجف اشرف هست، هر کس خاتم د ُر ّ نجف در دست کند وبه آن نگاه کند، خداوند برای هر نگاهی که به همان گوهر می کند، اجر یک زیارت در اسمه عمل او می نوشته می گردد. که ثواب و اجر آن مقابل با ثواب و اجر عمل پیامبران و صالحان میباشد و در حالیکه رحمت خداوند نبود، ارزش هر فهمه سنگ در ّ نجف به قدری گران می گردید که کسی استعداد خرید آن را نداشت، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده تا آن که نیزه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند. درمورد خاصیت ها در نجف یا د ُر کوهی گفته گردیده میباشد که: هر که بلور آن را به همراه خویش دارد خواب های پریشان بشوراند. ایشان در مورد خاصیت ها خاتم در نجف توضیح نموده اند که در شرایطی که آدمیزادی با خویش به همراه داشته باشد از دندان رنج حفاظت خواهد بود.
۲- در کتاب سیلو الادویه هم به موضوع فواید نگین دور نجف اشاره گردیده: طبیعت همین نگین سرد و بی آب هست. زداینده و تحلیل تیز می باشد. نوشیدن آن برای خرد کردن نگین مثانه و ادرار بول و ضماد آن بر پستان برای افزایش شیر خوب هست و مادران می توانند از همین ویژگی در نجف خیلی بهره بردن نمایند.
۳- ابن سینا با گوهر در نجف اصل که به صورت منشور بوده شاقولی ساخته بود که امروزه به اسم شاقول ابن سینا شناخته می گردد که ۴۰۰ کاربرد دارد که یکی از آن ها مانند سیتی اسکن وام آر آی امروز هست. آن عصر که هنوز مردم به برق دسترسی نداشتند برای تشخیص مریضی ها بهره بردن می گشت. گوهر های بهای مثل نگین در نجف اصل و فیروزه و عقیق وزمرد ویاقوت نیز دارنده انرژی می باشدند وهم حاوی شعور؛ بنابراین بادله شعورسنگ، نگین های شفابخش نیز بر کالبد تاثیر می گذارند وهم بر روح.



:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()