نوشته شده توسط : نقره جات

انگشتر نقره یاقوت

انگشتر نقره مردانه و زنانه یاقوت گوهری خیلی قشنگ و در رنگ های مختلف می باشدانگشتر یاقوت زنانه و مردانه در اقسام کبود، سرخ فام، زرد و سفید وجود دارند. خاصیت ها حیرت انگیزی در همراه داشتن انگشتر یاقوت مردانه و زنانه وجود دارد. خواصی همچون دفع پریشانی، دفع فقر، دفع اندوه و غصه و خواص بهبودی متفاوتی که انگشتر نقره یاقوت را تبدیل به یک تعیین خوب برای هر سلیقه ای جهت خرید می کند. 
اغلب خاتم های مردانه یاقوت موجود در فروشگاه، دست ساز می باشند که علاوه بر داشتن عیار دست کم 925 کیفیت ساخت خیلی بالایی دارند که به علت رابطه مسقیم  با سازندگان نقره بها خوبی هم دارند. همینطور مجموعه انگشتر زنانه یاقوت همان صفحه هم از نقره اقلا 925 ساخته گردیده و بیشتر با گوهر های ریز اتمی تزئین گردیده اند که درخشش محصولات را چندین مقابل نموده می باشدهمان انگشتر ها اغلب به صورت سری کاری ساخته می گردند که موجب گشته می باشد تا بتوانید خوب ترین قیمت انواع انگشتر یاقوت زنانه نقره را مشاهده بفرمایید. برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک نمایید

https://sharafonline.ir/product-category/ring/ruby-ring/

انواع انگشتر نقره مردانه و زنانه یاقوت یکی از کانی های نگین های آذرین می باشد که بعد از الماس سخت ترین کانی به حساب می آید. گردنبند و انگشتر یاقوت سرخگون به رنگ های های قرمز، صورتی تیره به صورت شفاف یا نیمه شفاف پیدا می گردد. دیگر اقسام آن به رنگ یاقوت زرد، کبود و سفید میباشد. نگین یاقوت سرخگون در میان نگین ها به سلطان گوهر ها معروف می باشد. اکثر یاقوت های طبیعی شامل نقص های طبیعی، ناخالصی هایی در رنگ و یا تداخل سوزن های روتیل، رگه های درونی و یا حباب می باشند که جواهر شناسان از همین موارد برای شناخت یاقوت های طبیعی از اقسام مصنوعی و بدل آن استفاده می نمایند. قیمت همان کانی به عوامل مختلفی نظیر رنگ، درجه روشنی، وزن و گونه برش آن بستگی دارد همان گوهر در اروپا در اواخر قرون وسطی، گوهر مورد علاقه کشیشان بود؛ آن را روی خاتم قرار می دادند و معتقد بودند که از جنت آمده می باشد. یونانیان باور داشتند که همان نگین به مالکش نیروهای خاصی از جمله سلامتی، فهمش، ثروت و موفقیت در عشق می دهد. نگین یاقوت مورد دقت خاص خاندان سلطنتی اروپایی هم بوده شاهزادگان کشورهای متفاوت اروپایی برای اعلام عشق و محبت نسبت به همسر خویش، از یاقوت برای تزیین حلقه های نامزدی خویش استفاده می کردند. 


از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توضیح گشته می باشد که خاتم یاقوت در دست نمایید که پریشانی را زایل می کند. (حلیه المتقین، چاپ هفتم /۱۳۹۰، صفحه ۳۳) 
از حضرت ولیم صادق (ع) توضیح گشته می باشد که تشریفات می باشد خاتم یاقوت در دست داشتن. (حلیه المتقین، چاپ هفتم /۱۳۹۰، صفحه ۳۳) 

 در حدیثی از حضرت لیکنم رضا (ع) نقل گشته می باشد که فرمودند: هر که خاتمی یاقوت زرد در دست کند فقیر نشود. (وسائل ج ۵ - ص ۹۲ الی ۹۳) 
 در روایتی دیگر هم لیکنم رضا (ع) آمده می باشد که: اولین کوه هایی که افشا به دهکده حضرت علی (ع) نمودند، کوه های فیروزه، عقیق و یاقوت بوده می باشد. (بحارالانوار ۶۹ - ص ۴۲، وسائل ۵ - ص ۸۹) 
 امام صادق (ع) خطاب به مفضل فرمود: دوست دارم که هر مومنی پنج خاتم در دست کند: عقیق، فیروزه و یاقوت و حدید صینی و د ُر ّ نجف. (التهذیب ۶ - ص ۳۷، جامع الاخبار - ص ۱۳۴، فرحه الغری - ص ۸۶، وسائل الشیعه ۱۴ - ص ۴۰۳) 
انصاری دمشقی در باب خواص یاقوت سرخ فام می نویسد: "مالکش را در دل مردمان با شکوه و ستوده جلوه دهد، انجام نیازها و رفع حاجت ها را برای او آسان می گرداند و به ویژه چنانچه گوهر یاقوت سرخ فام بهرمانی باشد. یاقوت عطش را از بین می برد آب دهان را خیلی می گرداند. اندیشه را نیکو و دل را قوی می نماید و اندوه و زردی چهره را می برد و خطر زهر را برطرف می سازد." (دمشقی،۱۳۸۲:۹۱) 
 آشامیدن یک درهم از آن جهت رفع صرع و وسواس و خفقان و رفع سموم و تصفیه خون و قوی کردن قدرتی باصره و پوشیدن خاتمی آن جهت قضای حاجات و رفع ضرر صاعقه اثرگذار می باشد. (عقیلی خراسانی) 
پرنسس دایانا یک شخصیت نمادین می باشد. جای تعجب نیست زیورآلات سلطنتی که او استفاده می نمود و حالا در دستان کیت میدلتون می باشد، ۳۸۴۸۸ دلار قیمت داشته باشد. شاهزاده چارلز همین انگشتر را در نامزدی شان به بانو دایانا اسپنسر هدیه داد. همان انگشتر یاقوت کبود گذشته از ارزش واقعی، از نظر تاریخی هم گران قیمت می باشد.

خواص خرید انواع انگشتر نقره مردانه و زنانه یاقوت

اغلب یاقوت (ruby)به صورت گردنبند یاقوت سرخگون، گردنبند یاقوت کبود یا نیم ست یاقوت سرخگون، نیم ست یاقوت کبود، دستبند یاقوت سرخگون و یا اقسام انگشترهای نقره مورد استفاده قرار می شو که نقره برای درمانی و شکل گیری استخوان، فرم دهی و ترمیم پوست اثر ویژه ایی می گذارد. همان فلز خیلی اکثرا از سایر مواد ضد عفونی اثر گزار می باشد و ۶۵۰ میکروب را از بین می برد بدون همین که مثل دیگر ضد عفونی کننده ها مالیات بعدی بر جای خواهد گذاشت. ذکر گردیده می باشد که لا تختموا بغیر الفضه ف َان َّ رسول الله (ص) قال:” ما طهر الله یدا ً فیها انگشتر حدید " به همین معنی که "جز خاتم نقره به دست نکنید چون رسول خدا (ص) فرمودند خداوند پاک نکند دستی را که در آن خاتمی از جنس آهن می باشد." لذا در زمانی که زیورآلات نقره را به همراه دارید یاری می کنند که انرژی اکثرای انباشته گردد. همینطور به نظر می رسد نقره به اجتناب از تمایل های کسالت آور یاری می نماید و در نتیجه استفاده از نقره مقدور می باشد شما حس تازگی و محکمی نمایید نقره به شما یاری می نماید که افکار خویش را متمرکز نمایید. نیزان طور که شما میسر می باشد قبلا خوانده باشید نقره از طریق پوست جذب می گردد و تاثیر تسکین رنج دارد، به همان باعث دستبندهای نقره بسیار پرطرفدار می باشد. 
اضطرابی را که شیطان در دل آدمی قرار می دهد، دور می سازد. به روح طاقت می دهد. دارنده خاتمی یاقوت به مراد دل خویش رسیده و حاجتش برآورده می شود. حوادث برقی را از آدم دور می سازد. دلیل شرف و رفعت آدمی می گردد. غصه و غم های گذشته را از یاد آدمی دور می سازد. دشمنان را مغلوب نموده و از مریضی ها آدمیزاد را حفاظت می کند. چنانچه بر دست راست باشد بیماریهای زنانه را دور می نماید. به آدمیزاد نیزت و شجاعت می دهد و بسیار زود اکنونت نامناسب را از آدمی دور می کند و نتیجه مطلوب را برای ما به ارمغان می آورد.

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

نگین انگشتر زنانه و مردانه زمرد (emerlad) با جنس سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم و از نوع سبز بریل با پیچیدگی 7.5 – 8 در مقیاس موس می باشد. نیزان سنگ نگین در کلمبیا، برزیل، روسیه و افغانستان یافت می شود. این گونه گوهر همواره در فرهنگهای مختلف الهام بخش بوده و از خواص گوهر زمرد نیز برای برخی بیماری ها نظیر صرع استفاده می گردیده و بطور کلی در گذشته از خواص زمرد به عنوان تجویز دارو استفاده می گشت ! 

برترین نگین های انگشتر زمردها از کشور کلمبیا هستند که مشهورترین زمردها به همان کشور تعلق دارند. کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی، با بیشترین استخراج در صدر تولیدکننده زمرد جهان قرار دارد. حدود ۱۵۰ ذخیره زمرد در نیزان کشور شناخته گردیده که مهمترین و مشهورترین این ذخایر، معادن موزو Muzo و شیوور Chivor هستند که در تمدن های قدیم توسط تمدن اینکاها، معدنکاری و استخراج می گردیده اند. از نظر مالی مهمترین معدن کلمبیا، معدن کاسکیوز Coscuze است که به صورت تقریبی حدود سه چهارم زمرد تولیدی کلمبیا از نیزان معدن استخراج می شود. 

انگشتر مردانه و زنانه زمرد های کلمبیایی از زمردهای دیگر کشورها کاملا ً متفاوت و مختلف هستند و به جرات می توان گفت که مرغوبترین و بهترین رنگ های زمردها، به کلمبیا تعلق دارد. در روم باستان، سبز رنگ ونوس خدای عشق و زیبایی بوده است. امروزه نیز رنگ سبز جایگاه خاصی در بسیاری از فرهنگها و عقاید  دارد. 

واژه زمرد عربی شده اسماراگدوس یونانی است که از کلمه یونانی Smaragdos به معنی سبز گرفته شده است و نیزان واژه یونانی نیز از واژه ای سانسکریت به علامت سبز گرفته گشته است. رنگ سبز انگشتر زمرد در مقابل نور طبیعی و نور مصنوعی و یا حرارت تغییر نمیکند و به نسبت پایدار میباشد به طوری که تنها در گرمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد و حرارت های بالاتر رنگ زمرد تغییر پذیر است.سیستم کریستالی زمرد هگزاگونال بوده و پیچیدگی آن بین ۸-۷٫۵ است.

انگشتر زمرد با نگین اصل

نگین انگشتر مردانه و زنانه زمرد تا سال 1840 به شکل مصنوعی تولید می گشت لیکن امروزه بصورت سنتز گردیده ارائه می شود. تشخیص گونه طبیعی از سنتر گشته آن خیلی مشکل می باشد و نیاز به فهمش و تجربه بالایی دارد. سنگهایی که میسر می باشد به باعث تشابه به جای آن عرضه گردند عبارت اند از: دمانتوئید، دیوپسید، دیوپتاز، گروسولار (گارنت سبز کروم دار).

امروزه یا دانستن اینکه با عبور یا انعکاس اشعه ماورا بنفش در کریستال های مصنوعی و یا طبیعی می توانیم تفاوت آنها را مشخص کنیم اقسام مصنوعی آن طیف نوری ماورا بنفش را از خویش عبود می دهند پس میتوان گفت که شفاف تر بنظر می رسند. همینطور بعضی زمرد های مصنوعی مانند Grown – Flux به علت ماده به کار رفته در آنها هنگام برخورد با در معرض با طول موج بالا نوری از فلورسانت قرمز کدری از خویش ساطع می کنند درصورتی که نمونه طبیعی آن همچین گونهی باز نمی گرداند. اولین بلور مصنوعی آن در سال 1848 میلادی توسط آ.و. ورنوی در آزمایشگاه تولید گشت و تا به امروز تکنیک تولید آن تکامل یافته.             

خواص انگشتر زمرد در گذشته

گذشتگان این تفکر را داشتند همان نگین برای مالک خویش پاکدامنی و با اخلاقی به ارمغان آورده، او را از ارواح شیطانی مصون می دارد. در یونان باستان، انگشتر نقره مردانه و زنانه زمرد خیلی مورد منزلت بود،اما در روم ناچیز مورد دقت قرار می گرفت و به ندرت کاربرد پیدا می نمود. در تورات زمرد یکی از گوهر های زیربنای شهر بیت المقدس معرفی گردیده، بمذهب جهت نزد قوم بنی اسرائیل ارج و قرب خاصی دارد. باید دقت داشت که در گذشته های دور، گوهرهای اساس بیش از آنکه به عنوان زیور استعمال گردند، جنبه دارویی داشتند و پزشکان، خوردن یا تنقیه پودر و جوشانده آن ها را تجویز می نمودند. به ویژه برای زمرد ویژگی دارویی و شفابخشی بیش از گوهرهای دیگر قایل بودند.مثلا ً جوشانده زمرد را برای علاج سرطان یا برای علاج صرع و همینطور بهبود اسهال خونی تجویز می نمودند.

پزشکان یونانی دود زمرد پودر گشته و سوزانده را به اعتقاد خویش برای بهبود مارگزیدگی، سرماخوردگی و کوزهی نفس استفاده می نمودند. پیش از آن که عینک و ذره بین ساخت گردد به منظور مطالعه و رویت اشیای ریز،از یک زمرد تراش نوشیده استفاده می نمودند و به آن نگین مطالعه می گفتند. در بعضی فرهنگها زمرد هدیه مرسوم پنجاه و پنجمین سالگرد ازدواج به حساب می رود. همینطور در بعضی دیگر از فرهنگهای آدمیزادی زمرد به عنوان نگین بیست و سی و پنجمین سالگرد ازدواج استفاده می گردد. زمرد گوهر زادگان ماه مه (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) در نظر گرفته می گردد.

خواص انگشتر زنانه و مردانه زمرد برای بدن

امیر المؤمنین (ع) فرموده اند که در دست کردن همین انگشتر مردانه و زنانه زمرد دلیل آسان شدن و گره گشایی کارها می شود و مشکل ساز نیست. 
از حضرت لیکنم موسی کاظم (ع) منقول است که انگشتر نقره زمرد در دست کردن موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد. 
همچنین رسول اکرم (ص) فرموده اند دست کردن همان خاتم باعث برطرف شدن فقر می شود که این یکی از مهم ترین خواص انگشتر زمرد در اسلام است
توجه داشته باشید که در احادیث خواص انگشتر زمرد بیان شده لزومی به تهیه سنگ زمرد سبز نمیباشد و به صورت های دیگر نظیر گوهر، گردنبند و … متوانید از فواید و خاصیت ها خاتم زمرد استفاده کنید.

 

در ایام قدیم اعتقاد بر همین بود که همان نگین روح و کالبد را باهم هماهنگ می نماید. پزشکان یونانی از دود ذرات پودر گردیده آن برای علاج کوزهی نفس، سرماخوردگی و حتی مارگزیدگی هم استفاده می نمودند. در ادبیات ایرانی هم از خواص انگشتر زمرد گفته گشته هرگاه همین نگین را در جلو چشم مار افعی بگذاریم پرتو آن چشم مار را کور می نماید !

در جواهر اسمه (ابنیه 177) هم پیرامون خواص انگشتر مردانه و زنانه زمرد گفته گشته که خردسالی که آن را بر او ببندید دیگر دچار صرع نمی گردد. همینطور چنانچه حشرات موزی وی را گزیده باشند مقدار هشت وضعیت از آن را تکه تکه کرده و به شخص بدهد تا میل کند باد که ضهر قبل از تاثیر باز دارد.

 رنگ سبز در اسلام، رنگ مقدسی استبسیاری از کشورهای مسلمان در پرچم کشورشان از همان رنگ به عنوان نشانه وحدت و یگانگی در ایمان استفاده می کنند. همان رنگ همچنین در کلیسایکاتولیک به عنوان برترین رنگ مذهبی در نظر گرفته می شود. در یونان باستان زیورآلات به عنوان سمبل قدرت، سلامت و مال نقشدرشتی داشت و معتقد بودند که اگر شخصی قطعه ای زمرد زیر زبان خود داشته باشد از دید پنهان می ماند؛ به علاوه، دارنده ِ زمرد را صاحب ثروت، رفاه و قدرت های مافوق طبیعی می دانستند.



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

در این مقاله نکاتی مهم در خرید انگشتر عقیق را بیان خواهیم کرد که قطعا شما را در انتخاب انگشتر مورد نظرتان یاری می کند. در ادمه مطلب خواص انگشتر عقیق مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید ... .

انگشتر عقیق

عقیق گوهری خیلی پربرکت و بسیار  از خاصیت ها است که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید گردیده می باشد. عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می گردد. هم چنین گوهر هایی وجود دارد که به موجب شباهت اشکالی و فیزیکی در تجارت آن ها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مثل عقیق سلیمانی یا چشمی (باباقوری)، عقیق شجری، عقیق خزه ای و ... .

نگین عقیق در کشورهایی همانند یمن، هندوستان، ایران، چین در رنگ های قرمز، زرد و سفید یافت می گردد.

خاتم عقیق در برابر نور ساختاری همچون حباب یا کندوی زنبور از خویش نشان می دهد. انگشتر عقیق برای تعالی، باطراوتی و آرامش روح و همینطور بر طرف گشتن غصه و غم و ناراحتی های روحی خیلی اثرگذار می باشد. در گذشته بسیاری از ائمه معصومین (ع) از خاتم عقیق استفاده کرده و بر خاصیت ها و اهمیت خاتم عقیق در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می کردند.

روش های تشخیص عقیق اصل (agate)

تشخیص عقیق اصل کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد. عقیق اصل رگه های کوچکی، سوزنی، ابری و پر شبیه دارد. حتی مقدور می باشد همان رگه ها از رنگ دیگری نیز باشد. رگه های ایجاد گردیده در عقیق های تقلبی ساختگی بوده و مانند رگه های معدنی، طبیعی و دلنشین نیست. از میان دو عقیق نیز اندازه، عقیق سنگین تر، عقیق اصل می باشد چراکه عقیق اصل جرم حجمی بالایی دارد و در نتیجه وزن غالبا  نسبت به گونه های مشابه خویش دارد. حال چنانچه نگین عقیق را بر روی گوهر و یا سطحی که پیچیدگی آن اندک از ۷ می باشد بکشید باید بر روی آن ایجاد خراش کند و به آسانی بر روی آن خط نمیوفتد. چنانچه انگشتری یا گردنبندی خریده اید که سنگ آن با یک ضربه کوچک خش برداشته، باید بگوییم که احتمال تقلبی بودن آن زیاد می باشد. عقیق اصل طبیعت متضاد با فصل دارد؛ تابستان خنک و زمستان گرم می باشد، درصورتی که گونه صنعتی آن متناسب با تغییرات دما تغییر می کند. عقیق قرمز دوستداران خیلی دارد و گونه طبیعی آن اندک از بقیه اقسام آن می باشد.

انگشتر های عقیق یمنی حکاکی شده

عقیق تراشی حاوی کنده کاری روی عقیق یا مهم کاری روی آن و تولید اشیاء کوچک و هنری و تزئینی از آن می باشد. قدمت عقیق تراشی در ایران به زمان سومر بر می گردد. راه کار در همان صنعت به همان شکل می باشد که پس از تراش نگین، آن را بوسیله چرخ تراش داده و سپس جلا می دهند و پس از آن طرح مورد نظر را روی آن بوسیله قلم های مخصوص تراش می دادند و جواهراتی همچون خاتم با سنگ عقیق حکاکی گردیده می سازند. مهد هنر عقیق تراشی در خراسان شهر مشهد است.

خواص انگشتر عقیق

خاصیت ها عقیق یمنی یا گوهر «عزت نفس » برای قوی کردن احساس عزت به نفس و ارزش قایل گشتن برای خویشتن به کار می رود. رنگ نارنجی تیره آن به مناسبی بیانگر قدرتی قوی کردن کننده چاکراهای نخست، دوم و سوم می باشد.

خاصیت ها عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان قوی کردن نموده و برای بهبود بیماریهای پوستی از جمله آکنه برجسته می باشد.
علت دور گشتن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود.

نگین عقیق از قدیمی ترین نگین های خوش شانسی و شفادهی بوده می باشد.

بطور کلی از خاصیت ها شفادهی گوهر عقیق همان می باشد که دارنده آن را قادر می سازد؛
تا دوست واقعی را از دوست نما تشخیص دهد.

نگین عقیق در تغییر جهت طوفان و رعد و برق، ایمن بچه ها را از خطر بخصوص در سقوط از ارتفاع و هم رونق در زندگی، نقش دارد.

خاصیت ها عقیق به بهبود اختلالات پانکراس و درمان گردش خون یاری می کند.

نگین متعادل کننده و پاک کننده می باشد که شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.

خاصیت ها عقیق محدود به بهبود کنندگی و تسلابخش ای نیست، از جمله مهمترین آنها قدرست تقویت کنندگی نگین عقیق می باشد؛
که در کتب و منابع جمع آوری شده توسط عتیق همان موارد برای آن ذکر گشته می باشد:

قوی کردن کننده ریه ها
قوی کردن کننده معده
قوی کردن کننده کبد
قوی کردن کننده مغز
قوی کردن کننده دستگاه گوارش
قوی کردن کننده زایمان
قوی کردن کننده چشم ها
قوی کردن کننده دستگاه تولید شبیه
قوی کردن کننده رشد جنین
قوی کردن کننده شنوایی
قوی کردن کننده شجاعت
قوی کردن کننده ساکتش
قوی کردن کننده انقلابیه با ناهنجاری های مغزی

اگر انگشتر عقیق یمنی اصل باشد تمامی خواص بالا را دارا می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

 


در اين مقاله به قوي ترين باطل سحر و دعاي شکستن چشم زخم اشاره مي کنيم، مهم ترين دعاي باطل کردن چشم زخم حرز امام جواد (ع) می باشد که  می توانید از  سايت شرف آنلاين آن را خریداری کنید. همچنین سنگ چشم زخم نیست می توانید شما را از سحر و جادو حفظ کند.  که ادامه مقاله به برخي ديگر از اين ادعيه اشاره مي کنيم ... .

چشم زخم  چيست؟ (amulet)

حتما تا به حال کلمه «چشم‌زخم» يا «چشم‌زدن» يا «چشم‌شور» به گوش شما خورده است. اين يك نظر عمومي است كه در بعضي از چشم‌ها اثر بخصوصي وجود دارد. معني آن چيست؟ زماني كه يك نفر با تعجب به چيزي نگاه کند، همان خصوصيت ويژه چشم‌ها باعث ازبين رفتن يا درهم‌شكستن همان چيز خواهد شد كه باعث شگفتي فرد مي شود. در مورد آأم ها هم باعث بيمار يا ديوانه‌شدن شخص مقابل مي‌شود. قبل از بررسي اين ادعا از نظر ديني، مي‌توان گفت كه امروزه از نظر عقلي هم‌چنين موضوعي دور از باور نيست. اين روزها وجود يك نيروي مغناطيسي خاص در چشم‌ها از نظر علمي هم ثابت شده كه حتي قابليت پرورش يافتن هم در آن وجود دازد. گفته مي‌شود كه خواب مغناطيسي، از طريق همين نيروي مغناطيسي چشم‌ها انجام‌شدني مي باشد. درضمن در دنياي امروز استفاده از اشعه ليزر كه نامرئي است هم مي‌تواند دليلي براي همين وجود اثر ويژه در چشم‌ها باشد. البته هنوز منشا علمي براي چشم‌زخم كشف نشده است. اما بازوبند حرز امام جواد (ع) مي تواند از چشم زخم جلوگيري کند.


آياتي براي باطل کردن چشم زخم

خواندن آيه و ان يکاد الذين براي باطل کردن چشم زخم مفيد است.

?- زمان اذان در مکاني که زندگي مي‌کند، با صوت جهر و آشکار{صداي بلند مثل نماز صبح}، اذان بگويد.
?- پس از نماز صبح ?? آيه از قرآن را با صوت جهر و آشکار بخوانيد.
?- دو سوره‌ي معوّذتين (فلق و ناس) را در طول روز بخواند.
?- پيش از خواب ? قل (يعني سوره‌هاي کافرون، توحيد، ناس و فلق) را تلاوت کنيد.
?- قرآن را همواره همراه خود داشته باشد.
?- آيه الکرسي را زياد بخواند وآن را نوشته و در خانه قرار دهيد.
?- صدقه دادن و تکرار معوذتين و تکرار لاحول و لا قو? الا بالله در دستورات کار خود قرار دهيد.
?- حرز امام جواد عليه السلام را همراه داشته باشد مثلاً در انگشتري؛ و اين حرز بايد روي پوست آهوي ? ماهه‌ نوشته شود. (حقير مي‌گويم طبق احاديث انگشتر حديد صيني با ذکر ? جلال و عقيق يمني اصل هم براي حفاظت مناسب مي باشد.)

درمصباح کفعمي است هر کس سوره يس را بنويسد و با خود همراه داشته باشد از شر جن و چشم زخم در امان خواهد بود. (کتاب پرسش‌هاي شما و پاسخ‌هاي آية الله بهجت- جلد اول)


احاديث ائمه در مورد دعاي چشم زخم و باطل کردن آن با حرز امام جواد (ع)


 در حديثي آمده است اسماء بنت عميس از پيامبر (ص) براي تهيه دعايي براي باطل کردن چشم زخم کسب تکليف نمود و پيامبر (ص) بيان کردند: مانعي ندارد، اگر چيزي مي توانست بر قضا و قدر پيشي گيرد، طلسم چشم زخم بود و در حديث ديگري بيان شده است که اميرالمومنين (ع) فرمودند: پيامبر براي امام حسن(ع) و امام حسين (ع) رقيه گرفت و اين دعا را خواندند: « اعيذ کما بکلمات الله التامات وأسمائه الحسنى کلها عامة من شر السامة والهامة ومن شر کل عين لامة ومن شر حاسد إذا حسد»؛

يعني : شما را مي سپارم به تمام کلمات و اسماي حسناي پروردگار از شر مرگ و حيوانات موذي و هرچشم بد و حسود آنگاه که حسد ورزد. سپس پيامبر نگاهي به ما کرد و فرمود « حضرت ابراهيم (ع) اين چنين براي اسماعيل و اسخاق (ع) تويذ کرد.»

امام علي (ع) نيز بيان مي کنند: چشم زخم حق است و توسل به دعا براي دفع آن نيز حق است.

اشاره قرآن به چشم زخم

اثبات وجود سحر و تعليم آن به کمک دو فرشته الهي به نام هاروت و ماروت در داستاني در سوره بقره اشاره شده است . آنچه از تحليل اين داستان درک مي کنيم اين است که سحر و جادو قابل تعليم و آموزش مي باشد و کارکردهاي بسياري دارد و مي تواند مثبت و يا منفي باشد. بنابراین برای باطل کردن چشم زخم باید حرز قوی داشته باشید.

انسان از توانايي خاص و خارق العاده اي بهره مي برد که موجبات تصرفات فرامادي و فرا طبيعي را فراهم مي آورد و اين توانايي را دارد که ابزارهاي مادي را در امور فرامادي مورد استفاده قرار دهد و همچنين او مي تواند از امور مادي مانند چشم براي امري معنوي مانند محبت و دشمني بهره جويد.

در داستان سحر جادوگران مصري و جدال  ايشان با حضرت موسي(عليه السلام) اين مطلب را در مي يابيم که سحر مي تواند در چشم و تصرف در آن باشد به اين معني که ساحران فرعوني در چشم بني اسرائيل نفوذ کرده و موجب وحشت ايشان مي شدند يعني فرد مي تواند در چشم فردی دیگر با اعمالي تصرف کند و تأثيرات آن را در جان و روحش مشاهده کند.

بنابراين با حرکت طناب ها و ريسمان ها در چشمان مردمان تصرف شده و در جان ايشان وحشت و ترس افکنده مي شود. (سوره اعراف آيه 116)

کافران مکه که معجزات پيامبر(صلي الله عليه وآله) را مشاهده کرده بودند ادعا مي کردند که پيامبر با سحر و جادو چشمان ايشان تصرف کرده تا نتوانند حقيقت و واقعيت را از توهم تشخيص دهند.

بهترین توصیه برای باطل کردن چشم زخم

بهترین توصیه برای از بین بردن چشم زخم استفاده از بازوبند حرز امام جواد (ع) و گردنبند حرز امام جواد (ع) می باشد. استفاده از این حرز می تواند شما را در برابر طلسم و جادو به خوبی محافظت کند. همچنین شما در سفر ایمن می کند، از گزند جانوران مصون نگه می دارد و از رسیدن هر گونه بدی به شما جلوگیری می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقره جات

در این مقاله به خواص انگشتر نقره و خواص انگشتر حدید صینی اصل می پردازیم. همچنین در ادامه متن به اذکار توصیه شده در مورد سنگ حدید اشاره می کنیم. اگر قصد خرید انگشتر حدیدی دارید که از کیفیت بالا برخوردار باشد و همچنین اذکار آ« با رعایت آداب حکاکی شده باشد می توانید به سایت شرف آنلاین مراجعه کنید.

خواص انگشتر نقره

نقره برای درمانی و شکل گیری استخوان، فرم ولایتی و ترمیم پوست واقعا اثر گزار می باشد. نقره غالبا از صدها مواد ضد عفونی اثرگذار می باشد و دلیل زدودن ۶۵۰ نمونه میکروب می گردد وبرای سلامتی بدن آدمیزاد اثرگذار میباشد.
بنابراین زمانی که زیورآلات نقره روی بدن هستند یاری می کنند که انرژی اکثرای انباشته گردد. همینطور به نظر می رسد نقره به اجتناب از تمایل های کسالت آور یاری می نماید و در نتیجه پوشیدن نقره میسر می باشد شما حس تازگی و قویی نمایید. نقره به شما یاری می نماید که افکار خویش را متمرکز نمایید.
نیزان طور که شما مقدور می باشد قبلا خوانده باشید نقره از طریق پوست جذب می گردد و تاثیر تسکین رنج دارد، به این باعث دستبندهای نقره بسیار پرطرفدار هستند.

پوشیدن خاتم بر روی انگشت خاتمی (انگشت چهارم) دست چپ یا راست علت حذف انرژی اضافی در شوش خون گشته و فشار خون شما کم شدن می یابد.
پوشیدن یک حلقه بر روی انگشت اشاره هر دو دست راست و چپ دلیل عادی گشتن عملکرد دستگاه گوارش می گردد.
برای قوی کردن قلب، توصیه می شود که به طور مداوم یک حلقه نقره را بر روی انگشت کوچک دست چپ بپوشید.
نقره همینطور یک تشخیص دهنده مرض عالی می باشد. چنانچه یک شخص شامل یک مشکل در سیستم غدد داخل ریز باشد، جواهرات نقره تیره می گردند.
چنانچه جواهرات نقره از آنچه که بوده می باشد هم روشن تر شود. همین امر می تواند حاکی از یک اختلال کلیوی جدی باشد، چون عرق علت انتشار موادی شامل نیتروژن می شود، که به زیورآلات نقره واکنش نشان می ولایتد و علت درخشش آنها می شود.
داروهای پزشکی دارای نقره، برخلاف آنتی بیوتیک ها، حاوی یک طیف ضدباکتری وسیع تر می باشند. مهمتر از آن اینکه دلیل ضعیف کردن سیستم محافظتی بدن نمی گردند.
جواهرات نقره روی گردن، اعصاب را ساکت می کند.

خواص انگشتر حدید صینی

گوهر حدید را شبیه یک حرز می فهمند که می تواند بلا را دفع کند و تاثیر آن را خنثی سازد و به منظور محافظتی و ایمن در مقابل خطرات و تسلط بر دشمنان کاربرد دارد.
گوهر حدید هفت جلاله می تواند در باطل کردن طلسم و سحر و ایمن از شر جن کاربرد داشته باشد.

امام صادق (ع) فرمود: «همین خاتمی را از نجاست و بوی گند و نامناسب حفظ کن و آن را درون حمام و توالت نبر ! پس هر کس بر جان خویشش محافظت نیست و از هلاکت می ترسد از همین خاتمی استفاده کند و آن را از دشمنانت بپوشان تا مبادا از آن استفاده کنند و آن را به کسی نده مگر آن که او نیز از شیعیان باشد و به او مطمئن باشی.»

برای هماتیت (hematite) خاصیت ها وفور توضیح گشته که مهمترین همین خاصیت ها به شرح زیر می باشد:

* قوی کردن قلب

* درمان جذب اکسیژن توسط بدن

* تنظیم شوش خون

* بهبود فشار خون

* تصفیه خون

* یاری به تعادل بدن

* تحریک جذب آهن توسط خون و بهبود کم خونی

* تسکین رنج های آرتروز و انقباضات ماهیچه ای

* ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای نخست

* ایجاد نیرو، استواری و نشاط

* بهبود پرخوری و مصرف دخانیات

* قوی کردن تمرکز و حافظه

* ممانعت از جذب امواج منفی دیگران

* قوی کردن اعتماد به نفس و اراده

* سلطه بر وسواس عملی و اعتیاد

* بهبود اضطراب و بی خوابی

اذکار توصیه شده برای انگشتر حدید صینی

1- ذکر ولیم صادق (ع) یا نیزان هفت جلاله و خاصیت ها آن
هماتیت نگینی حیرت انگیز است که شامل فایده های خیلی خاص و منحصر به فردی می باشد به طوری که ولیم صادق می فرمایند خاتم حدید با ذکر مخصوص هفت جلاله را در مقابل بدخواهانتان آشکار نکنید تا از آن استفاده نکنند و آن را به کسی هدیه ندهید مگر از شیعیان ما باشد و از او مطمئن باشید. بر روی نگین هماتیت اذکار خیلی خاصی باید حکاکی گردد. همین اذکار از ائمه ما مخصوصا لیکنم صادق (ع) نقل گشته می باشد که بعضا منسوب به لیکنم علی (ع) می باشد. ذکر هفت جلاله در راستا آورده گشته می باشد:

« اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ
اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ
اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ
امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه
اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ
اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا »

۲-ذکر زیاد شدن رزق و روزی

ذکر لیکنم صادق (ع) یا نیزان هفت جلاله و خاصیت ها آن
نقل گشته می باشد چنانچه در اولین جمعه ماه رمضان بر نگین حدید ذکر زیر در دو خط حکاکی گردد، برکت و روزی خیلی زیاد شدن پیدا می نماید. (کتاب مکارم الاخلاق صفحه ۹۳)

کعسلهون لا اهـ لا الاول بالله
لا الاء الا آلاوک یا الله

۳-ذکر لیکنم علی (ع)

در حدیثی از ولیم صادق (ع) آمده می باشد: بر روی خاتمی امیر مومنان لیکنم علی (ع) با نگین حدید دعایی در ۷ خط حک گردیده می باشد:

و لکل کرب لا حول و لا قوه الا بالله
و لکل مصیبه نازله حسبی الله
و لک ذنب صغیره و کبیره استغفرلله
و لکن هم و غم فادح ما شاء الله
و لک نعمه متجدده الحمد لله
ما بعلی بن ابی طالب من نعم فمن الله

و همین خاتمی بوده می باشد که حضرت علی (ع) آن را در زمان مواجهه با مشکلات به خصوص در زمان جنگ و رویارویی با دشمن، در انگشتشان می کرده اند. (کتاب مکارم الخلاق صفحه ۹۳)

اینند ذکر زیاد شدن رزق، ذکر مخصوص خاتم ولیم علی (ع) هم جزو سبد محصولات هماتیت در وب سایت فروشگاهی عزت آنلاین می باشد. دقت داشته باشید که حکاکی همان ذکر با اداب کامل و دقیقا به اسم فرد و اسم پدر فرد توسط حکاکان مقام آنلاین حکاکی می گردد تا آن گوهر دقیقا باسم استفاده کننده ثبت گردد تا بیشترین بهره از خاصیت ها حدید شغل گردد. همین حکاکی اختصاصی در حال حاضر تنها توسط عزت آنلاین انجام می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()